Senzorika je integracija ili zajedničko djelovanje svih naših osjetila što rezultira našom percepcijom ili načinom na koji doživljavamo svijet oko sebe. Sve podražaje koje primamo iz okoline pomoću naših osjetila vida, sluha, njuha, okusa i dodira povezujemo s postojećim iskustvima pohranjenim u našem mozgu i stvaramo širu sliku te dublje znanje o našoj okolini. Tako rastemo i dalje se razvijamo. U ranom djetinjstvu, kada su djeca u senzomotornoj fazi i kada počinju istraživati svijet, to je od posebne važnosti.

Senzomotoričke aktivnosti i igre odlične su jer pomažu djeci da razvijaju svoja osjetila i motoričke sposobnosti. Pružaju priliku za interakciju s različitim teksturama ali  i otkrivanje novih stvari.

Tako djeca uče i dolazi do kognitivnog razvoja.

U starijoj jasličnoj skupini “Krteki”,  djeca imaju mogućnost ponuđenim materijalima i sredstvima uvježbavati motoričke vještine od finijih motoričkih pokreta poput hvatanja, stiskanja i držanja predmeta šakom ili prstima do krupnih pokreta poput puzanja, hodanja, trčanja, penjanja, provlačenja, skakanja i ostalih prirodnih oblika kretanja. Motoričke vještine djetetu omogućuju da iskusi još više osjetilnih podražaja.

Fotografije prikazuju kako djeca koriste ponuđene materijale koji su im svakodnevno dostupni:

-sitni i krupni materijal (plodine – češeri, kesteni, kukuruz), domaći plastelin i slano tijesto, kinetički pijesak, modlice raznih oblika i dimenzija, valjci, kolaž papir, ljepilo, škarice, tempere, drvene boje, papiri za šaranje raznih dimenzija

– taktilne ploče i stol s raznim mogućnostima istaživanja i manipuliranja, pokrivaljke, umetaljke – viseće i stolne i slagarice

-građevni materijal : kocke raznih dimenzija i materijala

-tjekom boravka na dvorištu ili u obilasku šume djeca su mogla slobodno istraživati prirodne taktilne poticaje -pijesak, zemlju, travu, lišće, koru drveta

Dječja spretnost u manipuliranju materijalima rezultat je kontinuirane ponude koju smo djeci omogućile prošle pedagoške godine kada su bili u mlađoj jasličnoj skupini i počeli istraživati svijet oko sebe i svoje djelovanje na predmete.