U protekla dva tjedna, starija skupina „Malci˝ proučavala je životinjski svijet, konkretno kukce i pauke. Krenuli smo s pčelama kao jednim od najvrjednijih kukaca. Kroz niz aktivnosti djeca su puno naučila o pčelicama koje lete s cvijeta na cvijet te na nožicama sakupljaju pelud. Izrađivali smo pčelice i saće koje smo na kraju stavili u prekrasne košnice. Nakon obrade slikovnice „Nezadovoljna bubamara˝, također, kroz niz aktivnosti učili smo o bubamarama, promatrali smo ih u prirodi, proučavali kako se liježu i odrastaju, kako i većina drugih kukaca i bubamara ima krila koja im pomažu da lete i hvataju druge kukce koji su štetni, pogotovo u vrtu. Saznali smo da se, kao i svi kukci, mravi legu iz jaja, promatrali smo u prirodi mrave i mravinjak, vidjeli kako žive u velikim skupinama koje nazivamo kolonijama. U prirodi smo gledali kako pod zemljom grade dugačke tunele te nose hranu u mravinjak. Kroz niz likovnih aktivnosti djeca su izradila mrave i mravinjak. Zatim smo krenuli na skakavce i stonoge i u dvorištu našeg vrtića ulovili smo skakavce koje smo promatrali, učili čime se hrane, kako mogu imati puno različitih načina kretanja, također smo izradili skakavce, kao i stonoge za koje smo saznali da mogu narasti više od 25 cm. Naučili smo da su stonoge gmizavi puzavci u bliskom rodu sa kukcima, da žive na vlažnim i mračnim mjestima. Jedno od jako zanimljivih aktivnosti bila je izrada paukove mreže. Djeca su vunom plela mrežu u koje su se ulovili pauci, kroz enciklopedije i slikovnice istraživali smo o paucima, gdje žive i čime se hrane. U sobi dnevnog boravka djeci je ponuđeno mnoštvo rasipnog materijala (kore, kamenja, kamenčići, pijesak, voda, češeri, panjevi i dr.) pomoću kojeg su djeca samoinicijativno slagala staništa za kukce koje smo detaljno proučavali i još uvijek pratimo i poigravamo se. Mnoštvo rasipnog materijala potiče djecu na kreativnost, razvija mišljenje i logičko zaključivanje.

Ančica Pečatnik, odgojiteljica